logo-trainingpeaks-certified-coach(1)

Voor wie is trainingsbegeleiding ?

Iedere sporter die een bepaald sportief doel wil halen kan met behulp van trainingsbegeleiding de ondersteuning krijgen om dat doel op een zo goed mogelijke manier te halen.
Het unieke van onze trainingsbegeleiding is de combinatie van optimale trainingsbegeleiding gecombineerd met topsportmedische zorg. Dat is de grote kracht van deze begeleiding! Mocht er een blessure of sportmedisch probleem ontstaan, dan is snelle hulp hierbij gegarandeerd!

Hoe werkt het?
Bij aanvang van een trainingsbegeleiding traject is het belangrijk om de gezondheidsstatus en het prestatievermogen vast te stellen.

Dit wordt in een Top Sportmedisch Onderzoek gedaan. Hierin zit ook een inspanningstest waarin de anaerobe drempel wordt bepaald. Dit kan zowel op de fiets als op de loopband, of beide (speciaal voor du- en triatleten).

Uit deze test(en) worden de specifieke trainingszones bepaald die worden gebruikt in het trainingsschema. Fietsen op basis van hartslag en vermogen. Hardlopen op basis van hartslag en snelheid/tempo.

Verder kan uit de test de metabole efficiëntie worden bepaald, dat wil zeggen hoe efficiënt is je lichaam in het gebruik van vetverbranding en koolhydraatverbranding.

Doelen:
Belangrijk is om te weten wat de doelen zijn, zowel korte termijn als lange termijn. Verder is het belangrijk om je weekplanning door te geven, zodat er met bepaalde vaste trainingen bij vereniging, sportschool, met vrienden etc. rekening gehouden kan worden.

Logboek en terugkoppeling:
Naast het volgen van de trainingsschema’s is het van essentieel belang dat het logboek wordt bijgehouden. Het trainingsschema en logboek staat online. Er wordt gebruik gemaakt van Trainingpeaks.
Je ontvangt een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kunt inloggen in je eigen omgeving op het systeem.
Na inloggen kom je terecht in je eigen trainingsschema/logboek. In dit scherm worden de trainingen geplaatst die voor je gepland worden. Deze trainingen krijg je ook steeds per e-mail binnen op de dag voordat de training gepland staat. Daarin kun je aangeven hoe de training verliep (gevoelsmatig) en ook hoe het verloop van je gewicht, ochtendpols, gevoel (stijfheid, vermoeidheid, zin om te trainen),  gewicht, stress etc. in de tijd is.

Ook is het heel belangrijk om aan te geven of je bepaalde pijn(tjes) hebt die mogelijk kunnen wijzen op een zich ontwikkelende blessure. Door dit vroegtijdig aan te geven kan er snel worden ingegrepen in het trainingsschema en indien nodig alternatieve trainingen worden gepland of extra hersteltijd.
Snelle en goede communicatie tussen trainer/coach/sportarts en atleet is van essentieel belang!
Met behulp van al deze waardes kan worden bepaald of er extra rust nodig is of dat het herstel goed is en het schema verder uitgebouwd kan worden. Ook kunnen hartslagmeterfiles, GPS-files en/of vermogensmeterfiles worden bijgevoegd. Dit geeft een compleet beeld van de uitgevoerde training.
Fietsen kan met behulp van wattage en hartslag uitstekend gestuurd en gevolgd worden. Hardlopen kan met behulp van loopsnelheid/tempo en hartslag uitstekend gestuurd en gevolgd worden. Met behulp de eerdergenoemde files kunnen ook de afgelopen periodes worden geëvalueerd en diverse parameters worden berekend (Training Stress Score, Intensiteit Factor). Zo kan worden bekeken of je nog steeds op schema ligt voor het behalen van je doel(en).

Samenvattingen van diverse trainingen
Invloed van trainingen op het algehele herstel

Wil je ook gebruik maken van deze trainingsbegeleiding neem dan contact op met:
Guido Vroemen
guido@sportarts.org

https://www.trainingpeaks.com/coach/guidovroemen

Tarieven

Kosten trainingsbegeleiding op aanvraag.

Basis begeleiding door trainer €100 per maand.

Uitgebreid inclusief analyse data vermogenmeter door trainer, sportarts Guido Vroemen: vanaf €150 per maand.

Klik hier voor zorgvergoedingen

Enkele van onze atleten

Voor meer informatie over onze atleten klik hier.

Frederik van Lierde Veenendaal 310813-wouter2 IMCozumel09_Yvonne Finish_MSMA_Header_02